“Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 1

Τα εγκαίνια της έκθεσης προσέλκυσαν ένα φιλότεχνο κοινό που θαύμασε τις δημιουργίες των νεαρών καλλιτεχνών που συνευρέθηκαν σε ένα δημιουργικό εικαστικό "σύμπαν".

ΑΠΟ ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ STUDIO PANOULIS

Liminality, η Μεθοριακότητα στην ελληνική της εκδοχή, είναι όρος τον οποίο εισήγαγε ο Γάλλος εθνογράφος Arnold van Gennep στο βιβλίο του “Τελετουργίες Διάβασης” το 1909. Πρόκειται για το μεσαίο στάδιο του τριμερούς σχήματος “αποχωρισμός, μετάβαση, ενσωμάτωση στις τελετουργίες”. Η έκθεση επανατοποθετεί την έννοια αυτή στο πλαίσιο των σύγχρονων βιωμάτων, συνέπεια των παγκοσμίων εξελίξεων.

Με την έκθεση “Μεθοριακότητα I Liminality”, η CITRONNE Gallery εισάγει μια ακόμη τρέχουσα προβληματική. Πρόκειται για ζητήματα που απορρέουν από την ρευστή πραγματικότητα των ημερών μας, η οποία ανατρέπει παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου– εκουσίως ή ακουσίως. Περιγράφεται το μεταβατικό στάδιο της εγκατάστασης από την μια συνθήκη στην άλλη, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο και οι συνεπαγόμενες ‘τελετουργίες’.

Οι καλλιτέχνες Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή πραγματεύονται την έννοια του ενδιάμεσου χώρου.

 

Στην σύγχρονη εποχή της "ρευστής νεωτερικότητας", παρατηρούμε πως ένα ολόκληρο σύστημα αξιών βρίσκεται σε μία συνθήκη συνεχούς αστάθειας και αλλεπάλληλων μεταβάσεων

Η επιμελήτρια της έκθεσης,  Βίκυ Τσίρου διευρύνει την σημασία του όρου και εξετάζει σύγχρονες εκφράσεις του. Όπως επισημαίνει στο επιμελητικό της κείμενο, «οι πιο πρόσφατες ερμηνείες του όρου περικλείουν όχι μόνο την έννοια της τελετουργίας αλλά και τις αλλαγές στην σφαίρα του κοινωνικού και του πολιτικού. Σήμερα, στην εποχή της ‘ρευστής νεωτερικότητας’, παρατηρούμε πως το status quo, ένα ολόκληρο σύστημα αξιών, βρίσκεται σε μία συνθήκη συνεχούς αστάθειας που χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλες μεταβάσεις ή με άλλα λόγια από μία μόνιμη συνθήκη μεθοριακότητας».

Τα έργα της εκθέσης ανιχνεύουν την ‘Μεθοριακότητα’ μέσα από τέσσερα αδιόρατα περάσματα: την αρχιτεκτονική δομή, τον ρου της ιστορίας, την ενσωμάτωση της παράδοσης, καθώς και την εσωτερική βιωματική διαδικασία. Η έκθεση δεν ταυτίζει αυστηρά το έργο κάθε καλλιτέχνη με μία θεματική· τείνει όμως να το τοποθετεί σε έναν από τους τέσσερις αυτούς άξονες. Τα έργα ενσωματώνονται στην αρχιτεκτονική δομή της γκαλερί. Toποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια κατά τρόπο που απηχεί την παρομοίωση – πoυ κάνει ο van Gennep – της κοινωνίας με μία κατοικία και τα διαφορετικά δωμάτιά της. Οι διελεύσεις στην ζωή των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων μοιάζουν με μία μετακίνηση ανάμεσα στους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 2 Μαρτίου 2024.

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 2

Οι κυρίες Οντέτ Κουζού (επιμελήτρια), Ναταλία Παπαδοπούλου και Χριστίνα  Παπαδοπούλου (επικεφαλής της αθηναϊκής Gagosian)

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 3

Οι κυρίες Μαρίνα Φωκίδη (επιμελήτρια) και  Dr. Stephanie Peter (υπεύθυνη του πολιτιστικού τμήματος Goethe Institut Athens)

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 4

Η κυρία Μαίρη Φιξ

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 5

Η κυρία Στέλλα Βουλγαράκη,  ο κύριος Αλέξανδρος Κασσανδρινός και η κυρία Βαρβάρα Λιακουνάκου

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 6

Η κυρία Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη (διευθύντρια της γκαλερί CITRONNE) με τις κυρίες Κατερίνα Παϊταζόγλου και Αιμιλία Δέγλερη

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 7

Οι κυρίες Βάνα Ξένου και  Μαρία Ξανθάκου

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 8

Η κυρία Θάλεια Χιώτη και ο κύριος Πάνος Χαραλάμπους

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 9

Οι κυρίες Δέσποινα Σαββοπούλου και Βίκυ Τσίρου

 “Μεθοριακότητα” στη Citronne Gallery της Αθήνας 10

Η κυρία Μαρίνα Μήλιου Θεοχαράκη και ο κύριος Γιώργος Αντωνιάδης

SHARE THE STORY

Exit mobile version