Δυναμική, με όραμα και ισχυρό επιχειρείν, η Φωτειάνα Παγώνη εκφράζει τα όνειρά της για τον κόσμο της μόδας και μοιράζεται μαζί μας τα μυστικά επιτυχίας και την πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας ούσα στο τιμόνι του ομίλου Gruppo Pagoni.

ΑΠΟ ΕΙΡΗΝΗ ΖΟΥΡΝΑΤΖΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΟΛ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑ (D- TALES) ΒΙΝΤΕΟ ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΤΣΕΤΗΣ FASHION CREATIVE DIRECTOR ΕΛΕΝΑ ΜΑΚΡΗ FASHION EDITORS ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΓΚΩΝΑΚΗ, ΠΕΝΝΥ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΒΟΗΘΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΑΛΚΟΣ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΗΣ ΒΟΗΘΟΣ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΤΖΟΑΝΝΑ- ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΟΗΘΟΙ STYLING ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ, ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΓΔΑΤΟΓΛΟΥ

Εκπροσωπείτε την ταλαντούχα δεύτερη γενιά στο τιμόνι του ομίλου Gruppo Pagoni, ο οποίος δημιουργήθηκε το 1990 από τον Γιώργο και τη Λία Παγώνη ξεχωρίζοντας στον τομέα της εισαγωγής και διάθεσης επώνυμων ενδυμάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Με μια επιτυχημένη λοιπόν πορεία άνω των τριάντα ετών και αντιπροσωπεύοντας μερικούς από τους πιο δημοφιλείς οίκους παγκοσμίως, τι νέο αέρα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας επιδιώκετε να φέρετε στον όμιλο;

Μετά τις σπουδές μου στο business και management στο Λονδίνο και με γνώμονα την αγάπη μου για τη συγκεκριμένη δουλειά, την οποία γνώρισα από μικρή μέσα από την ενασχόληση των γονιών μου με αυτήν, τα τελευταία χρόνια προχωρήσαμε στην επέκταση του retail με πολλά νέα καταστήματα. Πιστεύοντας στην άνοδο του τουρισμού στη χώρα μας, συνεχίσαμε με το άνοιγμα δύο monobrand και ενός resort καταστήματος στη Μύκονο. Επεκταθήκαμε επίσης στο hospitality εγκαινιάζοντας το boutique hotel 33 Solonos Suites. Τελευταία, προχωρήσαμε στο luxury living με το Dolce&Gabbana Casa κατάστημα που ανοίγουμε στη Μαρίνα Βουλιαγμένης. Επιχειρηματικά, έπεται συνέχεια!

Η βιομηχανία της μόδας του σήμερα επικεντρώνεται κάνοντας market research κυρίως σε μικρά ηλικιακά γκρουπ. Ποιες θα είναι λοιπόν οι νέες τάσεις μόδας που εμπνέονται από τη γενιά Z;

Η γενιά Ζ παίρνει σιγά σιγά τα ηνία της παγκόσμιας οικονομίας. Τα μέλη της διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ –κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό– και δημιουργούν τη δική τους μόδα. Έτσι, σήμερα παραδίδει μαθήματα μόδας, όπως αθλητική μόδα, όπου γενικά δεν υπάρχουν κανόνες, με απροσδόκητους συνδυασμούς ρούχων. Η βιομηχανία της μόδας εμπνέεται κάθε σεζόν από τη γενιά Ζ και τις προτάσεις της. Η Elisabetta Franchi για το Χειμώνα 2024-2025, με styling της Καρίν Ρόιτφελντ, έδειξε αυτό το ελεύθερο στυλ με μακριά βραδινά φορέματα συνδυασμένα με φούτερ και αθλητικά παπούτσια.

Πόσο δύσκολο είναι εν έτει 2024 να κυνηγήσουν οι νέοι το όραμά τους στην Ελλάδα, ειδικά στο χώρο της μόδας, όπου, μετά την οικονομική κρίση, οι συνθήκες είναι δύσκολες;

Μιλώντας για τον τομέα της μόδας, οι νέοι που θέλουν να κυνηγήσουν το όραμά τους έχουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική τους υγεία, στο σεβασμό της διαφορετικότητας και στην ισότητα στο εργασιακό περιβάλλον. Κατά τα άλλα, είναι ένας ιδιαίτερα δύσκολος χώρος –όπως ήταν πάντα–, χωρίς υποδομές και ευκαιρίες για τους νέους ανθρώπους.

Η γενιά Ζ παίρνει σιγά σιγά τα ηνία της παγκόσμιας οικονομίας. Τα μέλη της διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ –κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό– και δημιουργούν τη δική τους μόδα.

Τι σας εμπνέει να προβείτε σε συνεργασία με ένα brand ή έναν οίκο;

Κριτήρια για την επιλογή ενός brand name για τα καταστήματά μας είναι το image, η εμπορικότητα αλλά και η σχέση ποιότητας - τιμής για την ελληνική αγορά. Σημαντική είναι επίσης η δύναμη του συγκεκριμένου brand name στα social media, κάτι που αποτελεί καθοριστικό στοιχείο για την πορεία του στο χώρο της μόδας.

Αν έπρεπε να δώσετε ένα χαρακτηρισμό στο δικό σας στυλ, ποιος θα ήταν αυτός;

Συνδυασμός minimal style με εναλλακτική πολυτέλεια. Τα χρώματα που αγαπώ είναι κυρίως τα γήινα, κάποια παστέλ αλλά και το μαύρο.

Υπάρχει κάποιος οίκος μόδας του οποίου το στυλ και η εξέλιξη σας ελκύουν περισσότερο;

Όπως εξελίσσεται η μόδα, έτσι αλλάζει και η άποψή μου ανάλογα με τις εκάστοτε προτάσεις αλλά και με τη δική μου ηλικιακή ωριμότητα.

Η σύγχρονη Ελληνίδα ποια τάση της μόδας αγαπά και με ποια μένει αδιάφορη;

Όλα αυτά τα χρόνια, οι Ελληνίδες έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά και προσπαθούν να προσαρμόζουν τη μόδα στο δικό τους στυλ – όχι πάντα με επιτυχία όμως. Κατά κανόνα, ακολουθούν τις τάσεις ανεξάρτητα από το σωματότυπο ή την προσωπικότητά τους.

Ποια από τα μαθήματα επιχειρείν που έχετε διδαχθεί από την οικογένειά σας ξεχωρίζετε;

Τον επαγγελματισμό, τη σοβαρότητα και την επιχειρηματική συνέπεια, που είναι αξίες αναλλοίωτες μέσα στο χρόνο.

Ποιο είναι το προσωπικό αποτύπωμα που θέλετε να αφήσετε στον όμιλο Gruppo Pagoni;

Να συνεχίσω με επιτυχία το έργο των γονιών μου και να τους κάνω υπερήφανους.

Τι σημαίνει στυλ για σας; Ακολουθείτε τις τάσεις της μόδας στην γκαρνταρόμπα σας;

Θεωρώ ότι ο τρόπος με τον οποίο ακολουθούμε τη μόδα αντανακλά την προσωπικότητά μας. Δεν υπήρξα ποτέ fan των τάσεων. Δεν θα φορέσω κάτι που είναι στη μόδα αν πιστεύω ότι δεν μου ταιριάζει. Μου αρέσει να ντύνομαι όπως νιώθω, σύμφωνα με τη δική μου αισθητική.

*Κεντρική φωτογραφία: Τοπ και παντελόνι ALBERTA FERRETTI.

*Ευχαριστούμε το Island Athens Riviera για τη φιλοξενία. 

 

SHARE THE STORY