Είναι οι παθιασμένοι έρωτες, όπως του Bridgerton, για plus size κορίτσια, τελικά;

Η νέα σεζόν του Bridgerton μάς στέλνει μηνύματα από ένα επινοημένο "τότε" σε ένα πραγματικά "φοβικό" προς το διαφορετικό, "σήμερα". Ακόμα όμως τα έχουμε αφήσει στο "διαβάστηκε".

ΑΠΟ ΜΙΚΑΕΛΑ ΘΕΟΦΙΛΟΥ

Πριν από 15 ημέρες, βγήκε στον αέρα η νέα σεζόν του Bridgerton στο Netflix που έχει ως κεντρικό θέμα τον έρωτα της πανέμορφης plus size  Penelope Featherington που υποδύεται η Ιρλανδή ηθοποιός Nicola Coughlan με τον γοητευτικό και επιβλητικό Colin Bridgerton που υποδύεται ο Luke Newton. Και μάλλον έγινε χαμός, όχι για καλό λόγο.

Η βρετανική εβδομαδιαία εφημερίδα The Spectator δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες ένα άρθρο γνώμης που αμφισβήτησε τη σκοπιμότητα της Penelope ως plus size ρόλου που δίνει ορατότητα σε πραγματικές γυναίκες με καμπύλες. H δημοσιογράφος Zoe Strimpel στο άρθρο της “Bridgerton’s big fantasy” ισχυρίζεται ότι οι χοντρές γυναίκες δεν μπορούν να αποτελούν αντικείμενα πόθου ή ρομαντισμού. Ισχυρίζεται επίσης ότι το ζευγάρι της Penelope με τον Colin δεν θα υπήρχε ποτέ στην πραγματική ζωή, επειδή ποτέ ένας λεπτός και καλογυμνασμένος άνδρας δεν θα μπορούσε να δει ερωτικά μία υπέρβαρη γυναίκα. Πόσο bodyshaming σε λίγες γραμμές.

Η Ιρλανδή ηθοποιός Nicola Coughlan που υποδύεται την Penelope

Και αυτό το body shaming του άρθρου κατήγγειλαν και οι φαν της σειράς ειδικά όταν σε ένα σημείο του γράφει ότι η ηθοποιός Nicola Coughlan «δεν είναι καν καυτή και δεν μπορεί ούτε να το κλέψει» για να καταλήξει υποστηρίζοντας ότι οι προσπάθειες να δοθεί προτεραιότητα στην ισότητα και τη διαφορετικότητα δεν αρκούν για να «κάνουν λογική την ιστορία ότι ένα χοντρό κορίτσι μπορεί να κερδίσει τον πρίγκιπα».

Μια τέτοια κριτική εκτός από χονδροφοβική, είναι και ελλιπής αφού παρέβλεψε κάτι που ίσχυε για πολλούς πολιτισμούς και κοινότητες εδώ και πολύ καιρό: Οι γυναίκες με καμπύλες είναι πολύ επιθυμητές, πολλές φορές αποκλείοντας από το ορατό πεδίο των ανδρών τις πιο αδύνατες γυναίκες. Αυτές οι κουλτούρες καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι δεν μπορείς να είναι κάποι@ ελκυστικ@ και plus size. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι ένας νεόκοπος όρος με κατάληξη –φοβία δεν έχει κάνει την επέλασή του μαζί με άλλους όρους που έχουν τραγική εφαρμογή στις δυτικές κοινωνίες: η χονδροφοβία.

To τεύχος Απριλίου 2023 της βρετανικής Vogue που προανήγγειλε την άφιξη των «The New Supers»

Η έλξη για το εύσωμο γυναικείο σώμα διαπερνά τις κουλτούρες και τις δεκαετίες. Πολύ πριν το τεύχος Απριλίου 2023 της βρετανικής Vogue που προανήγγειλε την άφιξη των «The New Supers» με ένα εξώφυλλο με τρία μοντέλα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους.

Το 2017, ο Robbie Tripp, ο οποίος έγινε γνωστός ως ο «Curvy Wife Guy», χειροκροτήθηκε  και διασύρθηκε παράλληλα για ένα ερωτικό σημείωμα στο Instagram στο οποίο επαίνεσε τη γυναίκα του και το «καμπυλό σώμα της». Έγραψε ότι συχνά τον κορόιδευαν ως έφηβο επειδή έλκονταν από κορίτσια plus size. H ανάρτηση του δεν έχαιρε απ’ όλους ιδιαίτερης εκτίμησης, όμως εκείνος ένιωσε καλά ως ένας περήφανος και γενναίος ετεροφυλόφιλος άνδρας που σ’ έναν κόσμο που ξέρει μόνον να «κράζει», δήλωσε ότι του αρέσαν οι καμπύλες της γυναίκας του.

Η έλξη για το εύσωμο γυναικείο σώμα διαπερνά τις κουλτούρες και τις δεκαετίες. Πολύ πριν το τεύχος Απριλίου 2023 της βρετανικής Vogue που προανήγγειλε την άφιξη των «The New Supers» με ένα εξώφυλλο με τρία μοντέλα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, πολύ πριν την  Meghan Trainor που μέσα από τους στίχους του τραγουδιού «All About that Bass» μιλούσε για το body positivity, δηλώσει ότι «είναι όλα για αυτό το μπάσο», ακόμα και πολύ πριν από το 150 π.Χ. (Σε κοιτάζω, Αφροδίτη), υπήρχε πάντα μια έλξη για υγιείς καμπύλες.

Στο «Bridgerton», η σειρά δεν επικεντρώνεται στο σωματότυπο της Penelope ως τον λόγο που ο Colin παίρνει τόσο πολύ χρόνο για να συνειδητοποιήσει ότι την ερωτεύεται, αλλά είναι αισθητά πιο εύσωμη από τις ρομαντικές πρωταγωνίστριες που είδαμε στις προηγούμενες σεζόν της σειράς. Όμως ο σκοπός της σειράς είναι να περάσει σε εκείνη την εποχή τη διαφορετικότητα ως κάτι απλά κανονικό και την ομορφιά ως κάτι υποκειμενικό. Ίσως αυτό να είναι το ζητούμενο: η ομορφιά είναι υποκειμενική και ένας τζέντλεμαν της εποχής  θα μπορούσε απλά, κανονικά και αποδεκτά να γοητευτεί από οποι@νδήποτε συμπεριλαμβανομένης μιας γυναίκας plus size ή να είναι διστακτικός να κάνει σχέση για άλλους λόγους πολύ διαφορετικούς από τα κιλά.

Μηνύματα μας στέλνει η σειρά από ένα επινοημένο τότε σε ένα πραγματικά “φοβικό” προς το διαφορετικό, σήμερα. Ακόμα όμως τα έχουμε αφήσει στο “διαβάστηκε”.

 

SHARE THE STORY

Exit mobile version